09 oktober 2007

Kort och gott

Det har blivit några fler broderade kort samt en vepa med Hälge - allt har gått till försäljning. Men nu har jag så förbenat ont i handlederna att nålen får vila.
Till min stora glädje har vänner nedkommit med både flick- och pojkbebisar, jag tänker mig små söta koftor och ännu mindre och sötare tofflor. Sedan har jag sett en sjal stickad med Kaunigarn, otroligt vacker. Vill göra! Babybroderiet längst ner till höger gjorde jag i somras.



Förra veckan grävde jag runt i min gnomepåse och plockade fram färdigstickade delar till 4-5 gnomes. Tänkte suturera fast extremiteterna på kropparna till förmiddagskaffet men så ringde telefonen... 15 minuter senare var hälften av kroppsdelarna utspridda i bostaden. Jag kunde rädda de flesta undan de tjuvaktiga ligister som härjar här. Två ben är dock fortfarande borta. Det blev bara en gnome, sedan lessnade jag på att sy. De andra får ligga och mogna så länge.



För övrigt kan berättas att vi fått ytterligare en familjemedlem. Hon heter Aniu, har långa ben, supervassa tänder, löjliga små disktrasor till öron som flapprar när hon skakar på huvudet och hon är täckt av ett lanugomjukt fluff. Alla andra valpar jag lyft upp och tagit i famnen har varit stela och velat ner, men inte Aniu, hon kramar tillbaks och riktigt gosar in sig. Ett tag. Sedan är det full rulle igen.



Det kommer fler bilder, behöver lära mig hur man tömmer minneskortet till en extern hårddisk först. Täjk cär!

2 kommentarer:

Andrea sa...

Takk for en koselig hilsen. Kjempe fin blogg du har, så mange fine borderier og kjempe søt hund! Ha en fortsatt fin dag :)

Anonym sa...

You have stitched really pretty cards and the babypicture is simply adorable!