25 oktober 2007

En mycket snabb uppdatering, dotra håller ett stadigt tag om nätverkskabeln och pekar menande på klockan. Broderipryttlarna är övergivna till förmån för stickorna. När jag letade inspiration i bokhyllan hittade jag 3 böcker med stickade dockkläder. Vilka underbara mönster, jag vill göra dem alla! Inte bara är modellerna fina, det är ett sant nöje att bläddra i böckerna enbart för de fina fotografiernas skull. Målfrid Gausel heter den norska författarinnan och designern.



Jag har börjat sticka en klänning, den är nästan klar. Det fattas lite på den andra ärmen och en löskrage. Färgen på fotografiet överensstämmer definitivt inte med den verkliga, som är mer åt det vinröda hållet. Jag funderar redan vilken modell jag ska göra härnäst!



Ett par virkade tofflor har det också blivit. De ska vara i babystorlek, vilket enligt beskrivningen är 10 cm för 0-3 månader gammal bebis. Virkning är verkligen inte min starka sida, jag fick göra om den första tofflan 3 gånger, den första blev bara 5-6 cm lång... Masktäthetsprov? Äh!). Egentligen skulle jag ha gett bort tofflorna till en ny bebis men det slutar nog med något köpt.


Nu ryker nätverkskabeln mycket snart! Sköt om er.


"I can only please one person a day. Today isn't your day. Tomorrow doesn't look good either".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallo!!
Gjett om jeg ble glad når jeg oppdaget at din blogg ruller på igjen! Jeg ble inspirert og hentet fram en gammel, mindre pen men like fullt... fungerende julekalender fra 80-tallet som jeg skal sy klart til jul. Og du...jeg tenkte vel at dine verk kom ut for salg en vakker dag! Hvor kjøper man kortene?
Klem fra Ann

Strumpstickan sa...

Så fint det blir!

miaring sa...

Vilka bedårande tossor!