22 september 2006

Måttlig till frisk vind

Vem har berövat mig min höst? Ge mig regn, ge mig vind! Jag vill sträva framåt i elak storm och känna de piskande dropparna i ansiktet alltmedan grannarna gluttar ut genom fönstren och ryser. Nåja. Hunden är i alla fall nöjd. Hon tycker inte om när öronlapparna fladdrar okontrollerat.



Storken har varit på besök! Det blev en liten, liten flicka som ska heta Nova. En anledning god som någon att göra klart babykoftan.



Ha, trodde aldrig att jag i modern tid skulle sitta och virka grytlappar! Men det gjorde jag och det var riktigt skojsigt. Nu kan jag med hedern i behåll trycka till färsbiffarna den 6 juni och servera pumpkin pie till Halloween. OSA!



Den passar! Den sticks ej! Den är godkänd!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, Juppi är lik dig ju. Konstigt tycker jag.
:P

Annelie sa...

Åh, vad sött baby-setet är! Gullig tjej du har!

Zina sa...

Till a non y mouse: Hvarföre skulle det vara så konstigt? Jag har också varit en liten kalv en gång i tiden. Tänk det du!

Till Annelie: Tack! Jag skulle kunna sticka babykläder utan specifik mottagare bara för att det är så nuttigt, ger trevliga flashbacks och för att det går så fort!

Happy Friday folks! :)

Anonym sa...

ja men när du var kalv hade du ju en bil i handen, det har inte J.

Zina sa...

A-ha, nu förstår jag! Bild på liten mig = bil i handen, bild på liten J = ingen bil i handen. Det ÄR skillnad!
(anm. Bilen i handen av märket Toyota Corolla har nu vittrat sönder) :D

Anonym sa...

Nydelig babyjakke du har strikket.

Gita sa...

Ha, jag trodde jag var ensam om att tycka att det ät lite pinit att virka grytlappar, men jag gör det för att de helt enkelt är de bästa att använda.