12 september 2006

Ett gäng fårskallar

Hemma. Smaka på det! Att vara hemma är gott. Det är ett konstaterande. Så mycket mer blir det inte, ety jag är influffad i ett gigantiskt rosa lyckomoln och tänker så förbli ett tag.



De här flinande fårskallarna hänger ovanför min dataskärm. Jag broderade dem för ett par år sedan. Ibland fångas jag av budskapet, anlägger en djup min och reflekterar. Oftast slås jag dock bara av likheten mellan fårskalle nummer tre och en av mina goda fjuniga vänner.



Om jag bara fick köpa en, en endaste, virkbok så skulle det bli Happy Hooker! Den har a-l-l-t, den är charmig, inspirerande och rolig. Cool. Typ. Jag ser framför mig hur jag snart krokar iPod-fodral för fulla muggar.

Rowan nr 40. Otroligt läckra bilder, varför kan inte jag fotografera dylika tvådimensionella konfigurationer? De uppstickade modellerna är dock inget som jag kommer att göra. Inte min grej. Fast lite kul skulle det förstås vara att ha en handstickad aftonklänning av sisådär 318 nystan Kid Silk Haze...

Vidare gick jag med i Novitas klubb för att kolla in vad stickmänniskorna i mitt forna hemland håller på med i höst. En del färgglada tingestar och en del som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att sticka. Det får dock bli när jag tagit en grundkurs i finska.

Till sist, kära läsare, ett ordspråk på vägen:
"Försök aldrig att lära en häst vissla. Du slösar bara bort din tid och irriterar hästen". Må gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha och vem skulle fårskalle nr 3 vara lik? *reser fluff*

Zina sa...

En rodnande fårskalle bara. Ganska unik. B-glukos 22,7. *lägger fluff*

Hilde C. sa...

Det er et flott motto du har hengende over din dataskjerm :-)