18 januari 2012

Virkarnas hemliga byte

Jag har anmält mig till hemliga bytet på Facebooks Online Virkcafé. Spännande, för vem tycker inte om att få och ge hantarbetsrelaterade paket! Det ska bli riktigt roligt att sätta samman något som förhoppningsvis faller mottagaren på läppen. Här är mina svar på frågorna:


  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar naturmaterial men använder akryl ibland. Om jag kommer igång med att virka amigurumis så blir det nog mer, har hört att det ska vara lättare att få bra stuk på figurerna med akryl. Jag använder annars mest bomull och ull. Jag är mindre förtjust i effektgarnerna, har just ingen användning för dem.

  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
Alla färger i rätt sammanhang men mintgrönt och aprikos skulle jag inte köpa i första hand.

  • Vad tycker du om att virka till våren?
African Flowers passar väldigt bra att virka på vårkanten. Och sjalar. Och grytlappar. :)



  • Vad tycker du mest om att virka?

Det har blivit mest babyplagg och grytlappar. Nu virkar jag en sjal i alpaca silk.


  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?

Riktigt fina tvåändsstickade vantar!



  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)

Jag har bara vanliga i metall men de i trä verkar bra.



  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?

Oj, det är många. Vävning och knyppling bland annat.


  • Något annat stort intresse som du brinner för?Husdjuren!

Husdjuren!



  • Vad tycker du om att unna dig själv?

En fin mugg att dricka te eller kaffet ur. Lukta-gott-grejer.



  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?

Kaffe och te. Vanligt kaffe och svart te. Smaksatt svart te är trevligt. Och varför inte choklad? Det är gott ibland!



  • Favoritgodis?

Jag är en snaskråtta och absolut inte kinkig. Gillar choklad (ej den mörkaste), sega saker, sötlakrits.



  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)

Lite broderi. Har trevande börjat med scrap och cardmaking.



  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckare.



  • Har du några allergier mot livsmedel?
Nej.


35 kommentarer:

Anonym sa...

inga 4-beningar men väl 4 tvåbeningar

Anonym sa...

är ensam med dem

Zina sa...

Hm. Hej! Inget namn som dyker upp så här på direkten. Men välkommen att hälsa på igen! :)

Anonym sa...

pga ålder dubbel uppsättning av glasögon, ett till att läsa/skriva/tv/dator mm och ett par till i övrigt

Anonym sa...

bor ganska nära men ändå en bit ifrån...........

Zina sa...

Hemliga Vännen! Jag börjar få ett hum efter en del luskande. Jag har ringat in Dig i ett område åt väster. ;)

Anonym sa...

hehe mig ska du ej fråga om väderstreck, men vem vet Du kanske har rätt......
norr om en större stad jag dock bor, med en barnaskara som är relativt stor,
4 till antalet dem är,
och dem håller jag evinnerligt kär

Anonym sa...

i mörkret jag gick ut en kort liten stund, med mig jag hade ett nystan så gult och runt,
hade ingen aning alls om vad jag skulle göra, det får bära eller brista bara tuta och köra,
men rätt vad det var jag visste exakt vad att göra, en sol som lyser så fint :-)

Zina sa...

din stad är känd för de långa gröna
inga fula, eu vill ha dem sköna!

A? AB? ABC? ABB!!

Soliga kvällshälsningar önskar jag dig! ;))

Anonym sa...

tihi så fel den där gissningen var på sitt sätt och vis, för Du var rätt nära men inte just nu lyckligtvis............

Anonym sa...

en gemensam vi två har, en dam som har en dotter rar. Hon är värd sin vikt i guld sanna mina ord, dukar säkert fram en massa gott på sitt bord

Anonym sa...

Om orten som vår gemensamma vän bor uti finns det en visa, som jag tror att herr Thörnqvist är inblandad i, fast fel i det jag kan ha, ha en underbar sönda'

Zina sa...

Kollar i listorna stint
efter denna matiga hint

Nu behöver jag ej längre lipa,
jag vet att du kan rensa en pipa!

Är kudden platt och sömnen svår
sov på amigurumins tår!

Ha en finfinfin kväll, hemlisen! ;)

Anonym sa...

hihihihi Du fick mig där till slut eller har jag helt fel i mitt beslut.......... :-)

Zina sa...

I say no more! ;)

Anonym sa...

feeling hot hot hot

Anonym sa...

Jaha, vad ska jag nu hitta på? I paketet ville jag stoppa aprikost och mintgrönt i alla möjliga former ;)

Zina sa...

Jag kommer att bli förtjust! ;)

Anonym sa...

vi delar gemensamt intresse för husdjur, jag har dock bara ett, men den är min partner in crime för det mesta.

Zina sa...

Jag tror jag kommit på dig!!! :D

Anonym sa...

Jasså, var jag inte svårare än så?

Zina sa...

Det har krävts timmar och åter timmar för att slutligen ha rensat bort alla hundlösa storfamiljsvirkande bloggare på listan! Och jag kan ju vara jättefel ute. Det har hänt förr! ;)

Zina sa...

En ledtråd till, please? ;)

Anonym sa...

Hmmm, det får ju inte var för lätt. Jag bor söder om dig, jag tycker om att läsa romaner. Roligare än så blir jag inte ikväll, för nu måste jag trilla i säng. Återkommer imorgon!

Zina sa...

Jag var jättesäker. Nu är jag inte det mer. ;)

Anonym sa...

haha vad roligt. Jag hoppas på att ha fått ihop det jag vill i slutet av nästa vecka och skicka ditt paket då. Det är så roligt att vara stalker undercover=).

vi gillar samma sötsaker men i vars en ände av skalan

Zina sa...

Får jag gissa lite? Tack! Om man tar första bokstaven i ditt förnamn och första bokstaven i ditt efternamn så får man namnet på ett mäktigt företag i bensinbranschen? :)

Anonym sa...

klart att du får gissa, tror inte mina initialer blir något alls i oljebranschen. läste ditt inlägg på fb och tror att om jag gav dig en viss ledtråd så skulle du gissa direkt. så den behåller jag ett tag till. men vad kan jag ge dig istället? jag återkommer under kvällen

Zina sa...

Ett län eller landskap? Människobarn? Jag ska organisera mitt sökande, just nu har jag inga skäligen misstänkta! ;)

Anonym sa...

Jag bor rejält söderut, det är bara jag och hunden och någon enstaka dammråtta. Min blogg är inte så aktiv, men jag har intentionen att bli mer aktiv.. som med så mycket annat. Jag startar ofta ny projekt, men inte alltid så glad för slutförandet med trådar och allt vad det innebär.

Jag skulle mycket väl kunna klanta mig och glömma kryssa för anonym och avslöja mig själv med ett klick.

Böckerna jag läser är sällan i pappersformat

Zina sa...

Jag tänker mig din fyrbenta vän som fluffigt söt men med lite känsliga öron. Du tackar inte nej till en kopp med gott chai. Och du kan, till skillnad från mig, virka en mössa till liten på frihand.

Detta är min bestämdaste uppfattning - för dagen. ;)

Anonym sa...

Jag tror att jag nästan nästan är färdig med ditt paket! Hoppas du gillar det.

Zina sa...

Spännande! :)

Unknown sa...

Jag hoppas hoppas att ditt paket kommer imorgon. Jag ber om ursäkt för att det blev försenat, men livet och verkligheten kom emellan och fick ta gott om plats ett tag. Jag hoppas verkligen att du blir glad för paketet och att innehållet kommer till anvädning!
Skickar inte anonymt då du har gissat rätt på vem jag är!

Zina sa...

Jag är säker på att det kommer att bli så bra med paketet, Evelina. Tänkt på dig och din familj. Stressa inte med bytet, viktigast är att ni har ork för varandra nu.