20 februari 2007

Några nystan rikare

Febern har lagt sig och lungorna rasslar snart inte alls. Jag har förflyttat mig till soffhörnet där jag stickar på babyklänningen, sörplar te och håller samtidigt koll på vad doktorerna i Grey´s Anatomy pysslar med. DVD-boxar är en välsignelse!



Jag beställde Opalgarn från Garnhärvan i förra veckan (extrapriser kallade "fredagsmys"!).Jag vet inte riktigt varför jag köper strumpgarn, jag har inte precis gjort mig känd som någon stor strumpstickerska. Men garnerna är vackra och på nätet florerar det en hel del tjusiga spetsmönstrade sockor, så kanske kommer de till användning förr eller senare ändå.



Från YlloTyll beställde jag garn (Safran och CottonViscos) till en sommarkofta ur vårens kollektion samt garn till några mindre projekt, mest pulsvärmare och mössor. Dropskatalogerna kostade bara en tia styck så jag passade på att köpa till en väninna utan dator.



I söndags var W förbi och frågade då om jag ville följa med till Norge nästa vecka. Men hallå, det är klart att jag VILL! Fast sådana resor är inget man kastar sig iväg på hur som helst, man vill hinna förbereda sin inköpslista. Ju. Nå, W åker till Norge titt som tätt så det kommer fler chanser.

8 kommentarer:

Anonym sa...

är det en muppklänning?! :D

Zina sa...

Ja, tänka sig att det är det!!! :P

Anonym sa...

o va det ar roligt att läsa din blogg, fin fina saker har du stickat, katterna jättesöta likaså vovven om det var dottern på bilden med tröjan så är ju hon oxå skaplig, vill säga, jag köper oxp opalgarn, men tycker inte om att sticka sockor, men det är underbart att äga alla nystanen i olika utföranden

Maria sa...

Trevlig blogg! Först nu jag börjat titta efter stick-bloggar. Jag stickar mest torgvantar just nu men jag får nästan nervsammanbrott när fingrarna ska göras....kanske ska börja med sådana där halvvantar utan fingrar...
Raggsockar har det också blivit en hel del på sistone.
Titta gärna in på min blogg.
Kram Maria

Anonym sa...

Vi saknar dina inlägg jättemycket.

Elisabeth och Ann

Strumpstickan sa...

Snygga strumpegarner!

Annelie sa...

Hej, hur mår du? Saknar din närvaro här! Ha det så bra!

Zina sa...

Hej på er alla! Jag delar här ut en stor kollektiv höstkram, nu är jag med igen! :D