31 januari 2007

Stickning är en textil teknik

Januaris viktigaste händelser:

3/1 Stickar en högersocka.
4/1 Stickar en vänstersocka.



6/1 Är på permission och träffar H, som tycker att jag luktar sjukhus. Jag tror inte det är positivt? Får i alla fall underbar lektyr med tips om hur man kan gosa till det i sin sommarstuga och ett doftpaket som är nam-nam!





7/1 Besöker Sallys garn och blir sittande över två timmar. Riktigt najs butik det där!
12/1 Stickar offentligt för första gången! I väntan på transport från sjukhus A till sjukhus B sitter jag och stickar på en pulsvärmare. Folk som går förbi tittar, många nickar och ser glada ut. En gammal farbror kommer fram och frågar vad jag gör, han kommer ihåg muddar från länge sedan, som damerna bar när de ville vara extra fina. Försöker sticka i taxin men blir illamående och inser att det inte är min grej.



13/1 Ledsnar på sjukhusmiljön, tar mig ner till Sallys garn. Träffar L där och blir kvar länge, länge. Garnprat, mönsterprat, skvaller och inbokad fika i stan.
16/1 Gulliga rara A har varit i Oslo och köpt med sig Dale Babyull och två mönsterhäften med otroligt härliga babyplagg. Bestämmer mig för att själv besöka Norge inom 12 månader för att checka läget i detta Mekka för god design och vackra garner.



20/1 Plockar fram en pullover jag började sticka i november. Packar in den i garderoben igen tills jag känner mig mer välvilligt inställd till den. Stickar några pulsvärmare till.



25/1 Vi har familjeråd. Dottern och E önskar utöka pälsdjursflocken med ytterligare en hund. Jag vill hellre ha en alpacka med namnet Trevor. Han skulle strutta runt i lägenheten och bara vara, lite grinig men ganska charmig ändå, knapra i sig sitt hö och på kvällarna kunna användas som värmande saccosäck när jag vill sticka till Grey´s Anatomy och kanske skulle jag kunna dressera den till att... POFF! Eh. Jaha ja, en hund var det? Jaja. Blir nedröstad. Ser fram emot att få mina underarmar och stolsben sönderbitna, för att inte tala om alla de där pölarna på golvet...
30/1 Utskrives till hemmet i gott skick! Njuter av tillvaron.

Tills vi hörs igen - take care!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Finfina saker det här. Men den stackars tröjan, vad har den gjort för att förtjäna en sådan behandling? Den ser ju hur fin och snäll ut som helst.

Zina sa...

Tiden är inte mogen för att arbeta på krusidulliga romber där maskorna vägrar att bli jämna och fina. GRRRRRRRRRRRRRRRR!