09 mars 2012

Fablar och mystiska snablar

Eftersom jag äntligen kommit mig för så kan jag idag sätta in några färdiga, några ofärdiga och några andra bilder. Att fotografera är ju roligt, bara det inte är till bloggen. Jag blir svettig av tanken. Jag vet inte varför.

När det gäller Garnbytet så är jag 97% säker på min Hemlis. Hon skrev så fint om sin hund i en kommentar här och då drog jag mig till minnes några bilder från Virkcafé Online på en söt hund vilande på mattes virkade alster. Mattes namn är ganska lika ett fint bomullsgarn från Marks & Kattens. ;)

Virkkompisen jag ska skicka till gillar snabba puckar. I say no more! ;)



Som så många andra provade jag att virka en African Flower. Sedan var jag fast. Jättelätt. Jättekul. Jättefint. Mina ska få bli kuddöverdrag.

Stickhjälpen ska ha sin, vad jag förstår, sista sändning i slutet av April. Har stickat babysockor eftersom det efterfrågades.

Stickar man babysockor, eller andrs sockor med för den delen, är det lämpligt att skaffa sockgarn i trevliga färger. Särskilt när det var rea på Fabelgarn och Delight.

Gladlapparna klara och tagna i bruk.

Johanna och Aniu har varit på lekträff. Här blir Aniu tillrättavisad av en nakenfis. Hi hi!

Inga kommentarer: